Priaugau svorio. Ką dabar daryti?

Sustorėjau. Nebetelpu į drabužius. Paleidau vadeles.

Procesas, kai kūnas pasunkėja ar prasiplečia gali būti apibūdinimas įvairiai.

Taip atsitinka. 

Tai įvyksta kartais dažniau nei dažnai, o būna ir taip, kai tiesiog retkarčiais. Bet įvyksta.

Ne pasaulio pabaiga.

Keista girdėt tokius sakinius, tiesa?

Juk tokiu atveju pagrindinė apkalbama, aprašoma ir apdainuojama užduotis – kaip iškart atsikratyti priaugto svorio.

Priaugau svorio. Ar tai normalu?

Žingsniuojant gyvenimu žmogaus svoris gali kisti nuo kelių iki keliasdešimt kartų.

Tokios aplinkybės kaip pavyzdžiui nėštumas, mylimo žmogaus netektis, stresas darbe arba santykiuose, ligos, brendimas arba organizmo senėjimas ir dar šimtai kitų gali įtakoti svorio kūno svorio pokyčius.

Jeigu yra normalu, kad dienos eigoje žmogaus svoris kinta bent 5-6 kartus. Tai juk nevertėtų tikėtis nugyventi visą gyvenimą visiškai nepakitusiam. Na, nebent esate robotas skaitytojas ir jums šis sakinys negalioja.

Mokslo nustatyta, kad kiekvienas žmogus turi savo svorio ribas. Ir jas pražengus po kažkiek laiko kūnas vėl sugrįžta į tą amplitudę. Žinoma, yra daug detalių šioje teorijoje, kaip pavyzdžiui, sumažėjus svoriui, jam daug lengviau grįžti į tą amplitudę negu, kai jis pražengia į didesnę pusę. Taip pat tas ribas organizmui daug lengviau sekasi didinti negu sumažinti.

Daugiau apie šią teoriją rasite čia ir čia.

Esant greitam kūno svorio pokyčiui, kai patys nežinote, kodėl tai įvyko, labai rekomenduoju konsultuotis su gydytoju priežastims išsiaiškinti ir kaip jas gydyti arba šalinti.

Svorio pokyčio priežastys, jeigu nepakito mitybos ir judėjimo rutina.

Priaugau svorio. Kaip gyventi su „nauju“ kūnu?

Visų pirma niekada nepamirškite, kad nei priaugus nei numetus svorio jūsų kūnas netampa nauju. Tai tas pačias funkcijas atliekantis jūsų kūnas, tik šiek tiek pasikeitęs.

Kaip išlikti pozityviam ir toliau gyventi pilnavertį gyvenimą, kuomet vidinis balsas pastoviai graužia, kad kiekvienas valgis yra didžiausia problema,  o svorio prieaugis – tiesiog moraliai nepriimtinas.

Pasidomėti šia tema buvau įkvėpta „Dydis nesvarbu“ skaitytojos, kurios kūnas keitėsi, o ji norėjo išlaikyti vidinę pusiausvyrą ir teigiamas mintis savo atžvilgiu.

Netapkite savo pačių baudėjais

Griežčiausias kritikas sau esu aš pats. Niekas taip stipriai mūsų neužgaulioja kaip mes patys.

Juk priaugus svorio didžiausia baimė net ne sveikata, o tai, kaip kiti neigiamai mus vertins ir apkalbės.

Žinoma, didesnis svorio prieaugis gali būti aplinkai pastebimas, tačiau dažniau būna taip, kad niekas į tai net neatkreipia dėmesio, kol mes patys apie tai nepradedame kalbėti. O tai lengva pradėti daryti, nes mūsų išleidžiami žodžiai yra minčių atspindys.

Mokslas teigia, kad neigiamos mintys apie save turi didesnį poveikį depresijai ir emocinei maitinimuisi išsivystyti.

Pradėkite valdyti žodžius. Sąmoningai stabdykite save, kai norite pradėti pokalbį apie svorio prieaugį.  

Dažnai apie tai šnekam tikėdamiesi sulaukti iš aplinkos užuojautos ar palaikymo žinučių „nesijaudink, tie kilogramai greitai nukris“, „atrodai nuostabiai, net nepasakyčiau, kad priaugai svorio.“

Jums tikrai nereikia kitų žmonių patvirtinimo, kad atrodote puikiai. Pastovios kalbos ir siekis tai patvirtinti tik dar labiau darys jus nelaimingu ir nusivylusiu.

Iš kitos pusės, ar tikrai norite tapti tuo, kuris bus prisimenamas, kaip vargšelis, kuris niekaip nesugeba numesti priaugto svorio.

Jūs esat kur kas daugiau nei esami, priaugti ar numesti kilogramai. Stenkitės tai sau priminti garsiai ir tyliai kaskart, kai aplanko neigiamos mintys pakitusio svorio tema.

Kalbėkite tai sau net, jei pradžioje tokiais žodžiais pats nelabai tikite.

„Fake it till you make it!“

Pamirškite bent kuriam laikui svarstykles

Priaugau svorio. Ką daryti toliau?

Asmeniškai svarstyklių namuose atsisakiau prieš 5 metus. Šis sprendimas suteikė daug laisvės mintims ir judesiams.

Atsisakykite svarstyklių, jeigu atsistojus ant jų pradedate blogai apie save galvoti, jaučiatės menkavertiškai arba iškart puolate prie ekstremalių gyvenimo pokyčių.

Puikus straipsnis kaip teisingai naudotis svarstyklėmis, kada verta jų atsisakyti, o kada nebloga mintis pasilikti.

Išvalykite drabužinę nuo per mažų drabužių

Dažnai tai įvardijama, kaip motyvacija sugrįžti prie Priaugau svorio. Ką daryti toliau?prieš tai buvusių apimčių.

Dar dažniau išaugtų dydžių sandėliavimas spintoje tampa tik savęs menkinimo ir gniuždymo vizualiu įrankiu.

Taip pat nešiojant per mažus drabužius, kiekvienam žingsnyje jaučiame savo spaudžiamą, maudžiantį kūną. Tai automatiškai transformuojasi, kad aš pats esu netinkamas ar per didelis šitam pasauliui.

Sakyčiau gan žudikiška priemonė save „motyvuoti.“

Jūs nusipelnėte būti ir jaustis gerai ne tik kūne, bet ir drabužiuose. Dėvėkite juos tinkamo dydžio, net jei jis kelis kartus bus didesnis. Tai tik skaičiai.

Keletas patarimų, ką daryti su drabužiais, kuomet keičiasi apimtys.

Mažinkite žvilgsnių kiekį į veidrodį

Visiškai veidrodžių atsisakyti nesiūlo ir psichologai. Tiesa sakant, daug yra teorijų, kas geriau pasitikėjimui savimi ugdyti: ilgas žiūrėjimas į veidrodį ar jų ribojimas.

Tačiau, jeigu matote, kad apsilankius veidrodžių karalystėje jaučiatės neigiamai, sąmoningai stabdykite nuo jų paieškos.

Šią užduotį gavau lankydama valgymo sutrikimo centrą. Pradžioje ji atrodė neįmanoma. Tuomet sugalvojau palengvinimą: kaskart pamačius veidrodį aš sau garsiai primindavau „Giedre, nežiūrėk, tau bus lengviau“, kol praeidavau pro jį.

Kitas patarimas: užplūdus neigiamos mintims apie kūną tik pažiūrėjus į veidrodį, pakeiskite jas 3 dalykais, patinkančiais jumyse.

Tai nebūtinai turi būti kūno detalės, galbūt jūs dievinat savo juoką, o gal kaip judinat rankas.

Aš savo stiprybes buvau iš anksto apgalvojusi ir užėjus neigiamoms mintims jas sustabdydavau ir pakeisdavau į turimas teigiamas. Tuo pačiu metu žvilgsnį nukreipdamą į tą kūno vietą, kuri man patinka labiausiai.

Jei tokios neturit, tuomet žvelkit  sau į akis.

Apsivalykite socialinius tinklus

Paprastai kalbant, iš socialinių tinklų trinkite lauk visus keliančius jums norą lygintis su jais.

Logiškai mąstant, kiek daug yra tarp sekamų influencerių ir net draugų, kurie fotografuoja ir kelia nuotraukas su blogiausiais savo vaizdais? Tikrai nedaug.

Plius, ką mes žinome, kas vyksta tų žmonių gyvenimuose išjungus visus ekranus ir nutildžius fotoblykstes.

Svarbu prisiminti, kad nei teoriškai nei praktiškai neįmanoma atrodyti lygiai taip pat kaip kitas žmogus.

Geriau sekite mokinančius ir stiprinančius idėjomis ir darbais.

Mane įkvepiančios Instagram paskyros:

Body Image Movement
Big Fit Girl
Healthy Is The New Skinny
Sada Jean Brown
Beyond Beautiful
Virgie Tovar
Refinery29
Mama Cax
Stilingos plius dydžio asmenybės

Daugiau bendraukite su pozityviais žmonėmis

Priaugau svorio. Ką daryti toliau?Draugų, pažįstamų ar kolegų ratuose turime tų, kuriems ne tik ypatingai svarbi žmogaus išorė, bet ir niekada nepraleidžia progos pakomentuoti savo ir aplinkinių kūno ir svorio.

Tokio pobūdžio komentarai atspindi komentuojančiojo vidinius kompleksus ir išgyvenamus nesaugumus – neleiskite tų baimių perduoti jums.

Jie nežino, kas vyksta su jūsų kūnu, todėl ne jiems ir spręsti, kas jums šiuo metu yra geriausia.

Tokiose situacijose, kai jau ir taip kovojate su vidinėmis neigiamomis mintimis, klibinančioms jūsų pasitikėjimą savimi – jūs tikrai nenorite, kad tas mintis sustiprintų išoriniai kitų skleidžiami dirgikliai.

Daugiau galvokite apie tuos, kuriuos gerbiate ir kurie jus įkvepia. Užduokit sau klausimą, kas tokio juose jus taip traukia ir skatina jais žavėtis? Ar bent viena jus įkvepiančių jų stiprybių yra susijusi su jų kūno svoriu? Greičiausiai, kad ne.

Neignoruokite alkio jausmo

Svarstyklių rodyklei pasistūmėjus į priekį, mane aplankiusi pirmoji mintis siedavosi su maisto ribojimu ir pusryčių arba vakarienės atsisakymu. Dažniausiai tai privesdavo prie emocinių valgymų vakarais ir juodo savęs nuvertinimo.

Praėjusi valgymo sutrikimų centro gydymą kiekvieną kartą svoriui pakitus į didžiąją pusę, maisto ribojimo mintis pakeičiau kartojimu sau, kad taip, mano svoris kinta ir šįkart dėl tam tikrų priežasčių aš jo priaugau. Tačiau aš turiu ir toliau tęsti stengtis gyventi taip, kad nekenkčiau ne tik savo kūnui, bet ir mintims. Ir maitintis tvarkingai ne dėl svorio numetimo, o dėl to, kad pati jausčiausi gerai.

Mokinantis atkreipti dėmesį į alkio jausmą ir įsiklausant į kūno siunčiamus signalus, su laiku galima išmokti ne tik teisingai patenkinti savo alkio jausmą, bet ir neperpildyti savęs emociniu valgymu.

Tačiau tai neįvyksta per naktį. Aš pati esu kelio pradžioje. Daugiau apie intuityvią mitybą čia ir čia.

Būkite sveiki ir stiprūs bet kokiam dydyje

Priaugau svorio.

 

Tai pagrindinis judėjimo „Health at every size“ (HAES) šūkis. Idėja yra ta, kad ir ką gyvenime darytume, visų pirma turėtume galvoti apie savo sveikatą, o ne svorį ar vaizdą. Sveikata yra kur kas daugiau nei tik maistas, kuri valgome, ją įtakoja ir mintys, kuriomis gyvename kasdien. Nuo jų priklauso, kaip matome save ir mus supantį pasaulį. 

Išmetusi svarstykles pradėjau mėgautis sportu vietoj to, kad tai būdavo tam tikra bausmės forma. Gyvenu aktyviai ne tam, kad išsportuočiau suvalgytą maistą, bet dėl to, kokia fiziškai ir emociškai stipri jaučiuosi po treniruočių.

Nepasiduokite dietų industrijai

Tai vienas sunkiausiai įgyvendinamų dalykų mūsų kasdienybėje ir Priaugau svorio. Ką daryti toliau?kultūroje.

Jeigu kiekvieną dieną sąmoningai stebėtumėte aplinką, netrukus suprastumėte, kiek daug pokalbių, straipsnių ar užuominų apie dietas atsiranda kiekvienos dienos eigoje.

Daugiau apie milijardus cirkuliuojančius dietų pasaulyje rasite čia ir čia, kaip tie skaičiai kinta kasdien.

Šiuo metu žodis dietos yra keičiamos „sveikos mitybos“ terminais, tačiau principas išlieka toks pats: riboti, mažinti, atsisakyti. Ypač to yra daug svorio metimo temose.

Apie populiarias dietas: jų stiprybės ir silpnybės čia.

Moterys dažnai skatinamos ne tik kalbėti, bet ir galvoti apie savo išorę. Esam labiau pripratusios kalbėti apie save neigiamai negu teigiamai ir bausti save ir savo kūną dėl kažkokių racionaliai nepaaiškinamų priežasčių, girdimų aplinkui mus. Dar dažniau tai aptariame ir su kitomis, nes juk kančia mėgsta kompaniją.

Pagrindinis patarimas, kaip pabėgti nuo tokių temų, tai net nepradėti arba neįsitraukti į pokalbius apie kūnų lyginimą, dietas, jų poveikius bei įvairovę.

Jeigu atsiduriate tokioje temoje ne savo noru, stenkitės ją pakeisti sakydami pvz.: kad jūsų ši tema nedomina ir norėtumėte pakalbėti geriau apie perskaitytą knygą ar matytą filmą.

Jūs neprivalote dalyvauti ten, kur pokalbio rezultatas neigiamai veiks jūsų emocinę būseną.

Jeigu nusprendėte, kad reikia keisti mitybos įpročius, padėsiančius jūsų kūnui būti sveiku, būtinai konsultuokitės su dietologais profesionalais, sudarysiančiais racionalios mitybos planus. Juk sveiki įpročiai užtrunka visą gyvenimą, o ne kelias dienas ar savaites.

Prisiminkite, kas daro gyvenimą vertingu

Kas gyvenimą daro vertingu: tavo vaizdas ar tavo poelgiai?

Kaip norėtum būti prisimintas: kaip turintis tobulą kūną žmogus ar kaip tas, kuris savo gyvenime ieškojo atsakymų ir sprendimų, kūrė neįtikėtinai stiprius ir prasmingus ryšius su žmonėmis ir taip keitė aplinkinių likimus?

Pasirinkimas priklauso tau.

Ir šiek tiek „Priaugau svorio. Kas toliau?“ pabaigai

Aktyvus gyvenimo būdas yra be galo svarbus gerai savijautai. Vieniems sekasi tai daryti dažniau, kitiems rečiau, tačiau nei vieni nei kiti dėl to netampa geresniais ar blogesniais žmonėmis.

Neleiskite sau mąstyti, kad kintantys svarstyklių rodmenys, užsisegantys mažesnio dydžio drabužiai arba 30 dienų dietos programos yra laimės šaltiniai.

Kūno vaizdas yra vienas labiausiai kintančių faktorių mūsų gyvenimuose. Todėl, kaip galima tokiam nestabiliam elementui atiduoti tokią galią, kaip mano asmeninė laimė.

SHARE:


0 comments so far.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.

ĮKVEPIANTYS VIDEO